Hallo,
Het is hier de eerste keer dat ik hier een bericht post. Ik ben juist begonnen met een website te maken met nvu.
Ik kom meteen al op enkele moeilijkheden:
- Als ik een hyperlink maak, wordt die blauw en onderlijnd zoals in word. Ik heb al vanalles geprobeerd, ik krijg dat niet weg...
- Als ik een nieuw tabblad maak, moet ik telkens alles opnieuw doen, kan ik een tabblad niet koppelen aan de homepage ofzo, dat ik niet telkens als ik iets aanpas, dit in alle tabbladen moet aanpassen?
Weten jullie hoe ik dit kan oplossen. Van html heb ik een basiskennis maar daar stopt het ook.
Al bedankt Senne
Ik maak het me te moeilijk!
-
Re: Ik maak het me te moeilijk!
Hyperlinks horen standaard blauw en onderstreept te worden. Je kunt het echter met wat CSS code aanpassen om dat ongedaan te maken. Dit werkt wel verwarrend voor mensen die verwachten dingen in die kleur en onderstreept aan te treffen. Op deze website zijn de kleuren ook aangepast maar het onderstrepen is gelukkig intact gelaten anders weet je misschien niet eens dat het iets aanklikbaars is.
Wat betreft je tabbladen - als je meerdere pagina's hebt en je hebt op al je pagina's een menubalk staan, en je voegt een pagina toe, dan moet je dat in alle pagina's ook in die menu's zichtbaar maken. Je kunt werken met frames om dit probleem te overkomen maar dat is wel een vreselijk verouderd iets. Het werkt echter wel.
Wat betreft je tabbladen - als je meerdere pagina's hebt en je hebt op al je pagina's een menubalk staan, en je voegt een pagina toe, dan moet je dat in alle pagina's ook in die menu's zichtbaar maken. Je kunt werken met frames om dit probleem te overkomen maar dat is wel een vreselijk verouderd iets. Het werkt echter wel.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Daarnaast is het steeds meer mensen gelukt om door middel van Server Side Includes (of PHP). Lees bijvoorbeeld eens dit onderwerp om hier meer over te weten te komen.novaflash schreef:Wat betreft je tabbladen - als je meerdere pagina's hebt en je hebt op al je pagina's een menubalk staan, en je voegt een pagina toe, dan moet je dat in alle pagina's ook in die menu's zichtbaar maken. Je kunt werken met frames om dit probleem te overkomen maar dat is wel een vreselijk verouderd iets. Het werkt echter wel.
Frames zou ik zeker niet overwegen, want die zijn zoooooooooo vooooooooooorige eeeeeeeeuw -;)
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
Dan liever PHP includes dan server side includes, personally.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Dat zou ook mijn voorkeur hebben, maar daarvoor moet een webserver wel PHP ondersteunen. SSI zie ik als een soort "poor man's PHP".novaflash schreef:Dan liever PHP includes dan server side includes, personally.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn