afbeeldingen map

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
han52
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

afbeeldingen map

Bericht door han52 »

Hallo allemaal,

Daar was ik weer. :lol: Ik heb een vraag.Ik heb al mijn foto's in 1 map.nml. de map afbeeldingen.Is het ook mogelijk om in de map AFBEELDINGEN sub-mappen te maken,met bijv. Amsterdam (foto's van A'dam),Rotterdam (foto's van R'dam) etc.
Herkent Kompozer ze dan wel,als ik een hyperlink maak?Ik neem aan dat dit geen probleem (MAG) zijn,enig zins je toch alles upload naar je eigen server,in dit geval Ziggo.Graag Uw mening hier over.

Gr. Han
nirwana
Beheerder
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: afbeeldingen map

Bericht door nirwana »

Han,

Het is juist handig om de foto's met mappen in te delen.

Kompozer "herkent" geen foto's. Jij vertelt Kompozer waar de afbeeldingen staan.
Wel is het raadzaam om foto's relatief ten opzichte van de webpagina's te plaatsen.

Kompozer voegt namelijk relatieve paden naar de afbeeldingen in.
Als je op jouw computer alvast de mappen-structuur maakt die je straks ook op de webserver wilt hebben, dan moet het wel goed komen met de onderlinge verwijzingen en blijft Kompozer de afbeeldingen gewoon vinden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie