Overstap van Dreamweaver naar Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
JanV
    Windows Vista Chrome

Overstap van Dreamweaver naar Kompozer

Bericht door JanV »

Voor het beheer van mijn website regelmatig gebruik gemaakt van Dreamweaver.
Na een complete herinstallatie van mijn PC voorgenomen om gebruik te gaan maken van freeware software ipv niet legale pakketten.

heb ondertussen Kompozer geinstalleerd. mis een van de functies uit Dreamweaver.

bestaande website is opgebouwd uit zeer veel pagina's waarbij ik gebruik maakte van de template functie in Dreamweaver. in dit dwt template staan de basis instellingen voor elke pagina, zoals menustructuur etc.
hoe kan ik dit omzetten naar Kompozer.

zie website www.zmcmodelbouw.nl
Frederik
Moderator
    Windows 7 Firefox

Re: Overstap van Dreamweaver naar Kompozer

Bericht door Frederik »

Eigenlijk hoef je niks om te zetten. Met een FTP programma inloggen op de server en de complete inhoud van je website (html pagina's, afbeeldingen, etc) terughalen naar je computer. Dan kun je vervolgens iedere pagina in KompoZer bewerken. Het dwt bestand heb je dan helemaal niet nodig.
JanV
    Windows Vista Chrome

Bericht door JanV »

met de dwt bestanden was het juist makelijk om een grote groep pagina's in een keer automatisch aan te passen via Dreamweaver
deze functionaliteit mis ik nog
Frederik
Moderator
    Windows 7 Firefox

Bericht door Frederik »

Ik heb geen kennis paraat over dwt bestanden waar Dreamweaver en ExpressionWeb mee werken. In de meeste gevallen zal een website statisch van inhoud zijn en zullen opmaak, stijlen en wat niet al geregeld worden in een stijlblad oftewel CSS bestand.
KompoZer kan in ieder geval niet overweg met dwt.
nirwana
Beheerder
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Eerlijk gezegd heb ik hoge verwachtingen van de opvolger van Nvu en Kompozer: BlueGriffon. Daniel is volgens mij bezig om de laatste bezwaren tegen Nvu eruit te halen. Zo moet er ook een mooie Project Manager en Templates Manager in komen. Zie bijvoorbeeld http://bluegriffon.org/post/2009/01/15/ ... -Manager-4

Helaas is er nog geen release-planning van BlueGriffon beschikbaar. Het lijkt erop dat we zullen moeten wachten tot Daniel het voldoende stabiel vindt en het geheel getest kan worden. Kortom, voor de korte termijn biedt dit geen oplossing, maar op langere termijn lijkt het me dat BlueGriffon kan gaan concurreren met Dreamweaver en Expression Web.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie