Maar ik beslis liever zelf hoe ik door een website navigeer. Als jij je website zo maakt dat het gastenboek altijd in een nieuw venster opent, dan moet ik veel moeite doen om te zorgen dat het in hetzelfde venster opent, zoals ik het wil. Als je daarentegen een gewone link maakt naar je gastenboek dan kan ik zeer gemakkelijk bepalen hoe die pagina bij mij opent:minervaria schreef:Dag rebil,rebil schreef:... Als ik een nieuw venster/tab wil, dan zal ik daar zelf wel voor kiezen.
ik ben toch een andere mening toegedaan hoor. Als ik naar een site ga, dan is het voor de site, en niet voor een andere. Dus vind ik het knap vervelend als ik een link aanklik en meteen dde site kwijt ben die ik eerst koos. Ik kan natuurlijk op Vorige klikken, maar het meest logische voor mij is dat ik de gelinkte site verlaat. Als die niet in een nieuw venster stond, ben ik de oorspronkelijke site ook kwijt. Dat heeft mij al meerdere keren frustraties bezorgd.
Mvg
minervaria
- vervangt de huidige pagina (gewoon klikken)
- in een nieuw venster (rechtsklik -> open in nieuw venster)
- in een nieuwe tab (klik met middenste muisknop)
Als je toch een nieuw venster wilt gebruiken stel ik voor dat je dat aan de gebruiker laat weten. Je kan er bijvoorbeeld een klein icoontje bij zetten zoals in dit voorbeeld
Als dat het gastenboek is van die website, dan hoort het toch gewoon bij die website? Je mist wel het menu, maar als je terug naar de rest van de website wilt gaan hoef je alleen maar op Vorige te klikken.nirwana schreef:In het geval van een persoonlijke homepage kun je wel een gastenboek willen en deze van een externe partij betrekken.