Hoofdlettergebruik in Nvu

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
minervaria
    unknown unknown
Contacteer:

Hoofdlettergebruik in Nvu

Bericht door minervaria »

Hallo,

op mijn site kan ik een gastenboek en een contactformulier maken van de server. Eén van de 3 nodige bestanden is hoofdlettergevoelig.

Ik heb indertijd uren gesukkeld met het aanmaken van een gastenboek, maar het lukte nooit. UIteindelijk kwam ik itot de ontdekking dat Nvu de hoofdletters in Bron automatisch in kleine letters veranderde.
Ik heb dan maar een extern gastenboek genomen.

Nu zou ik graag een contactformulier maken (ipv rechtstreekse email), maar ik vrees dat dit ook niet zal lukken omwille van hetzelfde probleem.

Is het zo dat Nvu automatisch hoofdletters verandert in kleine letters, zelfs als je ze als hoofdletters ingeeft bij Bron?
Indien zo, wat kan ik daar zelf aan doen?

Alvast bedankt voor het antwoord.
VG
minervaria
Alles lijkt onmogelijk voor wie niets probeert
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Welke "hoofdletters in Bron" bedoel je ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
minervaria
    unknown unknown
Contacteer:

nirwana schreef:Welke "hoofdletters in Bron" bedoel je ?
Wel Martijn,

je kan bij Nvu kiezen tussen 4 schermen: Normaal, HTML-Tags, Bron en Voorbeeld.
In Bron staan de html-codes.

De html-code voor het gastenboek is hoofdlettergevoelig, en moet zijn:
<html>
<head>
<title>Mijn gastenboek</title>
</head>
<body>
<ENTRIES>
</body>
</html>
Als ik deze code kopieer in het scherm Bron, dan verandert het programma automatisch (bv. na opslaan) ENTRIES in entries.
Misschien kan ik daar wel iets aan doen, zodat ik een contactformulier kan maken. Want hier is ook een van de bestanden hoofdlettergevoelig.

Mvg
minervaria
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

XHTML vereist dat alle tags in kleine letters zijn, voor HTML 4.01 (wat jij gebruikt) mogen het zowel kleine als grote letters zijn. Daarom zal Nvu het naar kleine letters omzetten. Ik kan nergens een instelling vinden die dat gedrag verandert. Waarom moeten dat trouwens hoofdletters zijn, hoe werkt dat eigenlijk?
minervaria
    unknown unknown
Contacteer:

rebil schreef: Waarom moeten dat trouwens hoofdletters zijn, hoe werkt dat eigenlijk?
Bedankt voor de moeite, rebill.
Ik weet niet waarom dat hoofdletters moeten zijn. Het is een gastenboek dat de server ondersteunt, en daar wordt dit gewoon vermeld. Link: http://www.telenet.be/nl/klantendienst/ ... oek.page#0

Mvg
minervaria
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Wat een prutsers, zeg! Ik vermoed dat zo'n gastenboek er ongeveer zo moet uitzien? Dat Telenetscript laat gewoon die <ENTRIES> staan waardoor je ongeldige HTML krijgt. Het genereert dan ook nog eens alle tags met hoofdletters wat niet geldig is in XHTML.

Nu ja, dat moet dan maar. Je zou nog kunnen proberen om

Code: Selecteer alles

<!--<ENTRIES>-->
te gebruiken ipv gewoon

Code: Selecteer alles

<ENTRIES>
. Daarmee maak je het commentaar en zal Nvu er waarschijnlijk niet aan komen. Het gevaar is dan wel dat dat script ook alles binnen die commentaar gaat pleuren.
Plaats reactie