Hallo,
Ik ben net begonnenmet het maken van mijn webstek, weet een beetjemijn weg te vinden via dreamweaver en NVU. De laatste gebruik ik als standaard programma.
In dreamweaver werkt men met layers, in de Engelse handleiding van NVU staat ook beschreven hoe je met layers om moet gaan, maar in de NL versie kan ik die niet vinden.
Wat is de vertaling van layers? Bestaan die eigenlijk wel in de NL versie?
Nog een vraag: als ik een tabel maak kan ik wel de achtergrond inkleuren, maar niet de tabelranden. Kan dat sowieso niet?
Bedankt alvast voor je reactie.
ton
Layers in NL versie NVU
- Gert-Paul
- Contacteer:
In de Nederlandse vertaling heten het lagen. Bijvoorbeeld via de knop op de werkbalk (dat is natuurlijk hetzelfde als in de Engelse versie, die soort van punaise). Ik gebruik Nvu niet zoveel meer en het is alweer een tijdje dat ik die teksten vertaald heb. Het lijkt zo de enige plek te zijn waar je een laag kunt invoeren.
Als je de rand van een cel wilt wijzigen, is dat het makkelijkste om in CSS te doen. Ga naar Extra > CSS bewerken en klik dan op regel. Je typt dan in table,td en selecteer de onderste optie Stijl toepassen op alle elementen van een type. Als je dan op Stijlregel aanmaken klikt kun je via het tabblad Randen de randen van de cel opgeven.
Suc6 ermee.
Als je de rand van een cel wilt wijzigen, is dat het makkelijkste om in CSS te doen. Ga naar Extra > CSS bewerken en klik dan op regel. Je typt dan in table,td en selecteer de onderste optie Stijl toepassen op alle elementen van een type. Als je dan op Stijlregel aanmaken klikt kun je via het tabblad Randen de randen van de cel opgeven.
Suc6 ermee.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
In www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=7588 heb ik ook een stukje geschreven over het gebruik van lagen (div's). Wat deed je in Dreamweaver zoal met die lagen ?
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu