Navigeren

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
helden1939
    unknown unknown
Contacteer:

Navigeren

Bericht door helden1939 »

Ik heb reeds een website www.gerritvanhelden.nl gemaakt m.b.v. Eigen Homepage van Data Becker. Bij het kopiëren van reeds gemaakte tekst (in mijn geval de stamboom als word-document) komt de opmaak niet over (vet, cursief e.d) Opmaak aanbrengen is te veel werk.

Met NVU heb ik een eigen Homepage gemaakt m.b.v. HTML en CSS ( 2 kolommen en een navigatiemenu met 5 knoppen.
Div id's (kop-navigatie-en inhoud) zijn verder uitgewerkt in CSS-stylesheet. De lay-out van de pagina's is naar mijn zin. Vergelijkbaar met de indeling van mijn huidige website. Huidige website is uitgerust met tekstuele knoppen en nieuwe site met buttons, met daarin een tekst.
Ik hoop dat ik het goed uitgedrukt heb.

VRAAG:
Hoe moet ik het navigeren (doorklikken) via de 5 buttons in NVU tot stand brengen.
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

In de eerste plaats komt de opmaak niet over in Nvu, omdat het hopeloze microsoft code is en dat werkt niet goed in Nvu, overigens in bijna geen enkele web-editor.

Een link aanbrengen op een button is toch heel eenvoudig: button selekteren, klikken op de knop 'koppeling' adres invoegen, bewaren en klaar.

Overigens werken de buttons wél op je website. Wat is er nu niet goed ?
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Hoezo hopeloze Microsoft-code ? Het is met een programma van Becker gemaakt. Goed, dat programma gebruikt blijkbaar iets teveel DIV'jes (zoals je hieronder gedemonstreerd ziet).

Code: Selecteer alles

<font face="Verdana" size="2"><DIV>
&nbsp;</DIV>
<DIV>
&nbsp;</DIV>
<DIV>
<FONT size=5>Parenteel van Frans....... van Helden</FONT></DIV>
<DIV>
&nbsp;</DIV>
<DIV>
<B>&nbsp;</B></DIV>
Dat is wel erg veel code om enkel "Parenteel van Frans....... van Helden" te schrijven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dat had ik ook wel gelezen, maar helden heeft het als ik het goed lees over een geimporteerd Word bestand.
helden1939
    unknown unknown
Contacteer:

Navigeren

Frederik/Martijn,

Bedankt voor jullie reactie maar ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest, maar ja dat heb je met beginnelingen.

Het probleem is bij niet mijn huidige website. Deze zet ik t.z.t. overboord.
Met mijn beperkte kennis heb ik nu een website gemaakt m.b.v. NVU. Ik heb alleen nog maar de contouren kop-navigatiemenu-inhoud (nog geen tekst ingetypt). dat komt nog wel.

Ik heb de koppelingen gemaakt (knop Home geselecteerd-koppelingslocatie aangegeven(de overige 4 knoppen)-OK-per koppelingslokatie opgeslagen). Niet gelukt, beginnersfout?
Bekeken via Firefox, niets koppeling.
Mijn toekomstige site heeft 5 knoppen (Home-Onderzoek-Familienaam-Stamboom-Contact)
Ik heb dus alleen vanaf Home koppelingen gemaakt naar de andere pagina's.

Is dit de volledig juiste actie of moet ik nog meer doen

vr gr
Gerrit
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Voor iedere knop gebruik je 1 koppeling.
Voor de knop home maak je een koppeling naar je index.html
Voor de knop onderzoek maak je een koppeling naar onderzoek.html
enzovoort.
helden1939
    unknown unknown
Contacteer:

Navigeren

Frederik,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga dit proberen.
Ik neem aan dat bijv de knop Home op alle 5 pagina's de koppeling index.html meekrijgt. Dit geldt ook voor de andere knoppen.

Gerrit
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ja dat klopt. :) Als je de knop home aan iedere pagina toevoegd, kunnen je bezoekers ook vanaf iedere pagina terugkeren naar de index.html
minervaria
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door minervaria »

Frederik schreef:Een link aanbrengen op een button is toch heel eenvoudig: button selekteren, klikken op de knop 'koppeling' adres invoegen, bewaren en klaar.
Heb ik weer wat geleerd. Reuze bedankt!

Groeten,
minervaria
Alles lijkt onmogelijk voor wie niets probeert
Plaats reactie