NVU voegt steeds blanco regels toe aan html-bestand
- tDJ
NVU voegt steeds blanco regels toe aan html-bestand
Ik gebruik sinds kort Nvu. Wat mij opvalt is dat als ik een html-bestand open en simpelweg weer opsla zonder iets te wijzigen, mijn html-bestand iedere keer groter wordt. Als ik dan met een texteditor in mijn html-bestand kijk, zie ik dat hij iedere keer de blanco regels verdubbelt. Schiet lekker op als je dat een paar keer doet. Hoe komt dit en kan dit verholpen worden?
- Frederik
- Moderator
Dit lijkt mij een verschijnsel dat niet door Nvu veroorzaakt wordt, ik heb het nog nooit meegemaakt en er ook niet eerder van gehoord.
Overigens hoef je een pagina in Nvu helemaal niet op te slaan (kan ook niet) als je er niks in gedaanhebt. De 'opslaan' knop blijft grijs en wordt pas aktief, als je iets gewijzigd hebt.
Met welke texteditor bekijk je een html bestand en waarom eigenlijk ?
Overigens hoef je een pagina in Nvu helemaal niet op te slaan (kan ook niet) als je er niks in gedaanhebt. De 'opslaan' knop blijft grijs en wordt pas aktief, als je iets gewijzigd hebt.
Met welke texteditor bekijk je een html bestand en waarom eigenlijk ?
- tDJ
Ik bedoel simpelweg opslaan zonder iets te wijzigen via Bestand > Opslaan als.Frederik schreef:Overigens hoef je een pagina in Nvu helemaal niet op te slaan (kan ook niet) als je er niks in gedaanhebt. De 'opslaan' knop blijft grijs en wordt pas aktief, als je iets gewijzigd hebt.
Ik bekijk het bestand met EditPad Pro. En waarom? Wel, ik kijk graag in code. Maar het rare (voor mij althans) is dat het er in de bron-mode van Nvu gewoon goed uit ziet (geen extra balnco regels dus), maar als ik het met een 'gewone' texteditor bekijk zie ik dat het aantal blanco regels na het opslaan iedere keer is toegenomen. Op onderstaande link heb ik wat zip-bestand gezet met voorbeelden (test1.html, test2.html en test3.html).Frederik schreef:Met welke texteditor bekijk je een html bestand en waarom eigenlijk ?
Test1.html is de versie zonder blanco regels. Als ik die open in Nvu en simpelweg opsla (Opslaan als) als Test2.html, dan zijn er opeens blanco regels ingevoegd. Als je Test2.html opnieuw opent en opslaat als Test3.html dan zijn er weer blanco regels ingevoegd. Enz...
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Code: Selecteer alles
http://hyperupload.com/download/018caba745/test.zip.html
- moZes
- Contacteer:
Re: NVU voegt steeds blanco regels toe aan html-bestand
Misschien moet je de instelling via ExtratDJ schreef:Ik gebruik sinds kort Nvu. Wat mij opvalt is dat als ik een html-bestand open en simpelweg weer opsla zonder iets te wijzigen, mijn html-bestand iedere keer groter wordt.
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Ik heb dit verschijnsel ook bij de composer uit de suite, zeer irritant.