Ik mis 2, toch wel handige dingetjes.

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
hennyjellema
    unknown unknown
Contacteer:

Ik mis 2, toch wel handige dingetjes.

Bericht door hennyjellema »

Beste mensen,

Ik mis in mijn Nvu editor toch wel 2 handigheidjes.

1. Een knop met een pijltje naar links om een actie ongedaan te maken.

2. Als ik een hyperlink wil plaatsen kan ik alleen maar in mijn eigen browser een filetje openklikken. Ik kan niet naar het web om een URL te linken?

Of kijk ik niet goed?

Met vr. groeten, Henny.
De meeste mensen willen toch het liefste zonder problemen de dag doorkomen.
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Een pijltjes knop voor ongedan maken is er inderdaad niet. Dat moet je doen onder het tabblad 'bewerken' en dan klikken op ongedaan maken.

Je 2e vraag snap ik niet zo goed. Je kunt toch op 'koppeling' klikken en een url opgeven?
hennyjellema
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door hennyjellema »

Beste Frederik,

Dat 'ongedaan maken' in bewerken ken ik wel. Het zit bijna in ieder programma, maar zo'n pijltje vind ik fijner.

Als ik op 'koppelingen' klik kan ik 'bladeren' kiezen en vervolgens een bestand uit mijn eigen verkenner. Er zijn editors ( sorry, maar Frontpage bijvoorbeeld ) die naast die knop van 'bladeren' nog een knop hebben, waarmee je op internet inlogt - je startpagina opent zich- je surft naar de pagina die je wilt linken - stel ik wil een link in mijn site zetten naar de jouwe, dan ga ik naar jouw website. Dan klik ik terug naar Frontpage en jouw pagina is daar dan automatisch gelinkt. Ik kan dat nu doen met copy+paste van de URL, maar tja, ik vond het toch wel handig zo'n extra knop.

Vr. gr. van Henny.
De meeste mensen willen toch het liefste zonder problemen de dag doorkomen.
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

het kan ook via de volgwende toetsenbord combinatie

Ongedaan maken Ctrl/Cmd+Z

voor meer toetsencombinaties zie
http://www.mozilla-nl.org/ondersteuning/nvu/keyboard
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ook al werk ik veel met FrontPage, die knop om automatisch een link in te voegen vanaf een website, ken ik helemal niet en zou ook niet weten waar die zit. Maar dat vindt ik persoonlijk ook niet zo'n gemis.

Nvu is ook nog lang niet af en de laatste update is ook al weer van een jaar geleden dus het zal echt nog wel even duren voordat er een versie verschijnt waarin wensen van gebruikers zijn opgenomen.
Plaats reactie