Links maken naar meerdere bestanden?
- musicfreak
Links maken naar meerdere bestanden?
Ik wil voor een site links maken naar verschillende Word (jaja, Word, geen OOo bestanden. Is er een makkelijke manier dat ik in één keer links naar deze 30 bestanden kan maken in Nvu? Zo nee, welk programma zou dit wel kunnen?
- Gert-Paul
- Contacteer:
Je kunt alle bestanden selecteren en ze dan tegelijkertijd in Nvu slepen.
Het enige probleem is dan dat er geen enters tussenin zitten en daarom kun je via Bewerken > Zoeken en vervangen bijvoorbeeld </a> door </a><br> vervangen.
Het enige probleem is dan dat er geen enters tussenin zitten en daarom kun je via Bewerken > Zoeken en vervangen bijvoorbeeld </a> door </a><br> vervangen.
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 14 september 2005, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- musicfreak
Ik heb dat net geprobeerd, maar de links zijn dan absoluut en niet relatief...Gert-Paul schreef:Je kunt alle bestanden selecteren en ze dan tegelijkertijd in Nvu slepen.
Martijn
- Tjaard
- Contacteer:
Dan maak je ze toch relatief met een string replace zoals Gert-Paul zei om enters in te voegen ?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
- musicfreak
Ehhh volgens mij vat jij mijn bericht anders op dan ik bedoel.Tjaard schreef:Dan maak je ze toch relatief met een string replace zoals Gert-Paul zei om enters in te voegen ?
Ik bedoel dat de links verwijzen naar een exacte locatie van een bestand op mijn harde schijf in plaats van een bestand in één directory lager.
- Tjaard
- Contacteer:
Dat zeg ik dus, dan staat er in de code dus telkens <a href="/volledig/pad/naar/file"> en vervang je alle voorkomens van "/volledig/pad/naar/" in "../", dan heb je weer relatieve locaties van de links. Ik neem tenminste aan dat je ook direct de html kunt bewerken, de <a />-tag is nu niet direct het meest complexe ding .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!