Tabel uitvullen over pagina

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gesloten
wverme
    Windows XP Internet Explorer 8

Tabel uitvullen over pagina

Bericht door wverme »

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de tabel uitvult over de hele pagina, zodat ik geen witte randen zie?
nirwana
Beheerder
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Tabel uitvullen over pagina

Bericht door nirwana »

Kun je ergens een voorbeeld-pagina online plaatsen van hoe het er nu uit ziet ?
Dan kunnen we vast wel aangeven hoe je het anders kunt doen.

Blijft wel de vraag waarom je een tabel over een pagina zou willen uitvullen.
Als je verder niets met die tabel doet (anders dan het uitvullen), waar heb je dan die tabel voor nodig ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
wverme
    Windows XP Internet Explorer 8

Bericht door wverme »

Waar het mij eigenlijk om ging: In frontpage gebruikte ik voor mijn website frames. In kompozer gaat dat niet. Ik begreep van een collega, dat ik dan tabellen moest gebruiken.
nirwana
Beheerder
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Bericht door nirwana »

wverme schreef:Waar het mij eigenlijk om ging: In frontpage gebruikte ik voor mijn website frames. In kompozer gaat dat niet. Ik begreep van een collega, dat ik dan tabellen moest gebruiken.
En ik denk dat je van ons dan weer iets anders krijgt aangeraden, want tabellen dien je in principe niet voor de opbouw van een webpagina te gebruiken.

Webdesign heeft zich ongeveer als volgt geëvolueerd:
- losse tekstpagina's
- frames
- tabellen
- lagen (div's)

Wat je voorheen met tabellen zou maken, kun je nu met div's doen:
http://matthewjamestaylor.com/blog/ulti ... pixels.htm
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nirwana
Beheerder
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb een beetje het gevoel dat er nu 2 dingen door elkaar lopen, want in het andere onderwerp gaat het ook over frames:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 26&t=19848
Is het dan handig om de beide onderwerpen samen te voegen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
wverme
    Windows XP Internet Explorer 7

Bericht door wverme »

nirwana schreef:Ik heb een beetje het gevoel dat er nu 2 dingen door elkaar lopen, want in het andere onderwerp gaat het ook over frames:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... t=19848</a><!-- l -->
Is het dan handig om de beide onderwerpen samen te voegen ?
Er lopen nu idd twee onderwerpen door elkaar. Kwam ik ook achter toen ik de antwoorden las. Het is denk ik beter dit onderwerp te sluiten en verder te gaan op het andere onderwerp. Dat is ook eigenlijk het onderwerp waar het over gaat.
Gesloten