![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zoekbalkje plaatsen
- Tonnes
- Contacteer:
Re: zoek balkje plaatsen
Nadat mijn hond niet reageerde dacht ik even dat het hier om een oud-Hollands spelletje ging, maar dat zal wel door gisteren komen.
(Ergo: titelfix?)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Doe eens gek. Let op je spelling.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: zoek balkje plaatsen
Die had inderdaad zo op de spatiegebruik-website geplaatst kunnen wordenTonnes schreef:Nadat mijn hond niet reageerde dacht ik even dat het hier om een oud-Hollands spelletje ging, maar dat zal wel door gisteren komen.(Ergo: titelfix?)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Zoekbalkje plaatsen
Op de test-site heb ik inmiddels ook de knoppen aangepast.
Ik heb hier nu een stylesheet aan gekoppeld: http://www.mozbrowser.nl/web/tuinreus/stijl.css
Wat daar in de body staat heb ik vanuit jouw pagina naar de stylesheet verplaatst.
Vanaf div.knop staat de code die nu voor de knoppen gebruikt wordt.
Ik gebruik voor elke knop dezelfde achtergrond en daar plaats ik dan een tekst op en een link er omheen.
De knop-achtergrond heb ik geleend van http://www.aaa-buttons.com/html/25-32.shtml
Dus je kunt ook eenvoudig voor een andere knop-achtergrond kiezen.
Wil je nu de tekstkleur of het lettertype veranderen, dan kan dat eenvoudig in 1 CSS-bestand.
Ik heb hier nu een stylesheet aan gekoppeld: http://www.mozbrowser.nl/web/tuinreus/stijl.css
Wat daar in de body staat heb ik vanuit jouw pagina naar de stylesheet verplaatst.
Vanaf div.knop staat de code die nu voor de knoppen gebruikt wordt.
Ik gebruik voor elke knop dezelfde achtergrond en daar plaats ik dan een tekst op en een link er omheen.
De knop-achtergrond heb ik geleend van http://www.aaa-buttons.com/html/25-32.shtml
Dus je kunt ook eenvoudig voor een andere knop-achtergrond kiezen.
Wil je nu de tekstkleur of het lettertype veranderen, dan kan dat eenvoudig in 1 CSS-bestand.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
Oké dank je wel voor de moeite.
Is het de bedoeling dat ik de betreffende code in de bron van de pagina plakt,en kan ik daarna de knoppen invoeren zoals ik dat in de handleiding geleerd heb?.
Is het de bedoeling dat ik de betreffende code in de bron van de pagina plakt,en kan ik daarna de knoppen invoeren zoals ik dat in de handleiding geleerd heb?.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Ik neem aan dat je de handleiding van Frederik (Kompozer.nl) bedoelt.maraliss schreef:Is het de bedoeling dat ik de betreffende code in de bron van de pagina plakt,en kan ik daarna de knoppen invoeren zoals ik dat in de handleiding geleerd heb?.
Daarin wordt uitgelegd dat je onder een afbeelding een link kunt plaatsen. Tenminste, ik neem aan dat je het over de uitleg in hoofdstuk 4 hebt.
Maar in mijn voorbeeld zijn het geen afbeeldingen meer. Het zijn div'jes (lagen zo je wilt) met daarin een tekst-link. Die div'jes heb ik via een knop-klasse allemaal dezelfde opmaak gegeven.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn