Op 18 juli laatstleden meldde ik het probleem met onze Acer Extensa laptop toetsenbord.
Pas vorige week, na heel veel telefoontjes (van onze kant uit) en dreigen met de Consumentenbond hebben ze bij Acer de verstandige beslissing genomen, om een vervangende laptop aan te bieden. Een iets beter model met wat meer vermogen, dataopslag en groter scherm (en een Crystal Eye). Het oude model bleek uiteindelijk niet te repareren, alleen ze durfden (of wilden) daar niet voor uit te komen. Toetsenbord zou moeten worden vervangen......was moeilijk te doen....wachten op onderdeeltjes.....enz...enz....
Nu dan eindelijk onze nieuwe 'toppie' in huis, en het werkt zoals het moet werken.
Die 3 maanden dat we er niet van hebben kunnen profiteren wordt bij de garantietermijn bijgeteld!
Wij vinden het een goede oplossing van Acer, maar hopen wel dat ze voortaan duidelijker (en sneller dan 3 maanden) communiceren, om irritaties te voorkomen.
Uitslag probleem "toetsenbord laptop werkt af en toe niet"
- BlackDog42
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
- adri
- Moderator
- Berichten: 11541
- Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
- Locatie: Diessen
Re: Uitslag probleem "toetsenbord laptop werkt af en toe niet"
Drie maanden is inderdaad erg lang. Was het Acer zelf die er moeilijk over deed, of de winkelier?
- BlackDog42
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
Re: Uitslag probleem "toetsenbord laptop werkt af en toe niet"
Hallo Adri,
Acer zelf hield de boot constant af! Maar de winkelier heeft op een gegeven moment ook maar eens druk op de ketel gezet. Die vond ook dat die reparatie wel erg lang begon te duren.
Maar al met al hebben we nu weer een 'toppie'. Die is beter qua harde schijf, werkgeheugen en heeft een web-cammetje.
Weet alleen niet of ze er veel van hebben geleerd. Hebben de ervaring dat veel van dat soort call-centra met mensen werkt, die totaal, of bijna, geen affiniteit hebben met klanten en hun klachten, of problemen. Tien keer doorverbonden worden en steeds opnieuw je verhaal vertellen! Waardeloos.
Het kan ook anders.
We hebben sinds kort een plasmascherm van Samsung. Plots geeft het beeld het op.
Binnen een week en twee telefoontjes was het probleem opgelost. Reparateur nam toestel mee en twee dagen later was het terug. Los draadje van een van de printplaatjes.
Contact verliep direct via een van hun eigen repaircentrums (Purmerend) en geen call-centrum, en gewoon via een 0299-nummer (gratis).
Eind goed al goed.
Groeten van Mario
Acer zelf hield de boot constant af! Maar de winkelier heeft op een gegeven moment ook maar eens druk op de ketel gezet. Die vond ook dat die reparatie wel erg lang begon te duren.
Maar al met al hebben we nu weer een 'toppie'. Die is beter qua harde schijf, werkgeheugen en heeft een web-cammetje.
Weet alleen niet of ze er veel van hebben geleerd. Hebben de ervaring dat veel van dat soort call-centra met mensen werkt, die totaal, of bijna, geen affiniteit hebben met klanten en hun klachten, of problemen. Tien keer doorverbonden worden en steeds opnieuw je verhaal vertellen! Waardeloos.
Het kan ook anders.
We hebben sinds kort een plasmascherm van Samsung. Plots geeft het beeld het op.
Binnen een week en twee telefoontjes was het probleem opgelost. Reparateur nam toestel mee en twee dagen later was het terug. Los draadje van een van de printplaatjes.
Contact verliep direct via een van hun eigen repaircentrums (Purmerend) en geen call-centrum, en gewoon via een 0299-nummer (gratis).
Eind goed al goed.
Groeten van Mario
- adri
- Moderator
- Berichten: 11541
- Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
- Locatie: Diessen
Re: Uitslag probleem "toetsenbord laptop werkt af en toe niet"
Dat is erg herkenbaar (té herkenbaar...) en inderdaad erg vervelend. Ik heb vaak de indruk dat hoe groter het bedrijf/organisatie, hoe erger dit soort toestanden wordt.BlackDog42 schreef: Weet alleen niet of ze er veel van hebben geleerd. Hebben de ervaring dat veel van dat soort call-centra met mensen werkt, die totaal, of bijna, geen affiniteit hebben met klanten en hun klachten, of problemen. Tien keer doorverbonden worden en steeds opnieuw je verhaal vertellen! Waardeloos.