Pagina 1 van 1

outlook inloggen

Geplaatst: 13 februari 2017, 17:51
door viko
Hallo, sinds kort krijg ik onderstaande melding als ik bij hotmail wil inloggen.
Wat is hier aan de hand ?
Dank.
Knipsel.JPG

Re: outlook inloggen

Geplaatst: 14 februari 2017, 10:12
door nirwana
Viko,

De oorzaak van dit probleem zou ik eerst niet direct bij Outlook (Hotmail) zoeken, maar dichter bij huis. Zo kan het zijn dat je bepaalde software van Kaspersky gebruikt: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=23178

Of mogelijk andere beveiligingssoftware die dergelijke problemen veroorzaakt.

Heb je hiervan alleen last bij Outlook.com? Of ook bij andere beveiligde sites (webshop, Internet ankeren, etc)?

Re: outlook inloggen

Geplaatst: 14 februari 2017, 17:41
door viko
Ik heb geen Kaspersky, maar Avast. Vroeger nooit problemen gehad. En die melding krijg ik alleen bij outlook.
Soms krijg ik die ook bij het afmelden en kan er dan niet meer uit, dan sluit ik de browser.

Re: outlook inloggen

Geplaatst: 16 februari 2017, 12:21
door Torzan
Helpt het als je in Avast naast Webschild > Instellingen > menu Actieve bescherming 'HTTPS-scans inschakelen' uitschakelt?

Re: outlook inloggen

Geplaatst: 16 februari 2017, 13:30
door viko
Loop ik daarmee geen gevaar van minder bescherming op bvb. de site van de bank ??

Re: outlook inloggen

Geplaatst: 16 februari 2017, 15:14
door Torzan
Ik zou niet weten waarom. Je hebt geen aanvullende 'beveiliging of schilden' van internetbeveiligingssoftware nodig (je zou zelfs helemaal zonder kunnen), zeker als het gaat om het onderscheppen en vervangen van certificaten. Als je dit uitschakelt, voorkom je in de praktijk foutmeldingen die met certificaten te maken hebben doordat deze producten nog niet up-to-date of compatibel zijn, terwijl de certificaten van Firefox dat (eerder) wel kunnen of zullen zijn.

Het is een kwestie van proberen; deze tip dient eerder ter voorkoming van een andere foutmelding en is afkomstig van dit supportartikel.