firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
nirwana
Beheerder
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: firefox 64 bit windows 10 pdf bestanden firefox

Bericht door nirwana »

Leono schreef:Ik ben benieuwd of u nog van de Edge dwang kunt los komen want als ik zoiets hoor wordt mijn animo om nog naar Windows 10 te gaan steeds kleiner. Ik heb wel de 64-bits versie van Firefox.
In Windows 10 kun je ook nog als vanouds Internet Explorer opstarten. In Edge zit in het menu zelfs een optie om de geopende pagina "in Internet Explorer te openen". Microsoft had namelijk wel bedacht dat er webpagina's zouden zijn die beter worden getoond in IE dan in Edge.

Elke nieuwe browser-engine moet zich nu eenmaal bewijzen en er is in het verleden dusdanige brakke HTML-code gemaakt (door programma's als Microsoft Frontpage en Microsoft Word en dergelijke) dat een moderne browser die zich aan de webstandaarden houdt daar nu eenmaal moeite mee heeft.

Maar elke zichzelf respecterende websurfer installeert weer zijn eigen browser in Windows 10, zij het Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera of Vivaldi. Wat ons betreft is Firefox dan nog altijd een prima keuze.

Voorlopig is Edge vooral goed in het downloaden van Firefox ;-)
Afbeelding

En zo kan het inderdaad ook...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Leono
    Windows 7 Firefox

Bericht door Leono »

Met "Edge dwang" bedoelde ik het verplicht openen van Pdf's met Edge. De vraagsteller heeft wel Firefox, maar kon de ingebouwde Pdf-lezer van Firefox tot nu toe niet aan de praat krijgen.
Geduldig bladeraar
nirwana
Beheerder
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Bericht door nirwana »

OK, dank voor de extra verduidelijking ;-)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
    Windows 10 Firefox

Bericht door toshibake »

Persoonlijk ben ik wel tevreden over windows 10 op zich, omschakeling heeft wel wat voor problemen gezorgd maar verdwenen als sneeuw voor de zon na tip van mijn computerhersteller, laptop terug naar fabrieksinstellingen brengen en windows 10 opnieuw downloaden, werkt nu als een zonnetje, installeren van firefox daarin is ook geen probleem, het enige probleem is dat het blijkbaar moeilijk wordt met die pdf bestanden met Firefox ingebouwde lezer te openen, het is wel zo dat als je bij toewijzen van een programma om bestanden te openen wel vlot bv acrobat reader kunt gebruiken ipv edge, het enige wat we zouden moeten vinden is dat dit terug via ingebouwde lezer van firefox zelf kan, en tot hiertoe vind ik dit niet, heb dit nog op verschillende forums geplaatst sinds eergisteren maar tot hiertoe geen reactie, zullen verder zien of er een oplossing voor is maar ik vrees ervoor, bewuste keuze van microsoft ?
Bijlagen
Screen Shot 12-29-15 at 06.00 AM.PNG
Screen Shot 12-29-15 at 05.58 AM.PNG
Leono
    Windows 7 Firefox

Bericht door Leono »

Mijn eigen computerhersteller heeft mijn fabrieksinstellingen definitief verwijderd. Ik denk dat u de oplossing uitsluitend moet zoeken in de instellingen van Firefox, en niet in Edge of Windows.
Geduldig bladeraar
toshibake
    Windows 10 Firefox

Bericht door toshibake »

Tja, heb Firefox eens terug volledig gedeinstalleerd, mijn logica zegt dan als Firefox standaard ingesteld staat om zelf pdf bestanden te openen moet hij dit volgens mij dan toch doen, jammer en helaas, hij doet het niet.......denk dat ik nog zoekwerk heb.......nu ja, er zijn ergere dingen hé, ik ken geen andere instellingen in Firefox dan in bijgevoegd screenshot om alles in handen van Firefox te geven :roll:
toshibake
    Windows 10 Firefox

Bericht door toshibake »

Screen Shot 12-29-15 at 05.22 PM.PNG
Leono
    Windows 7 Firefox

Bericht door Leono »

Het laatste is dus ook weer een Windows instelling en volgens mij ligt het daar niet aan. Heb je Firefox opnieuw geïnstalleerd met alle bestaande (oude) instellingen of helemaal opnieuw zodat je alles weer moet aanpassen? (Zoekmachine, extensies, plaats van de knoppen, enzovoort)? Het probleem kan in de profielmap van Firefox zitten, of uiteindelijk ligt het toch aan Edge of Windows 10. Maar waarschijnlijk ligt de oplossing in Firefox.
Geduldig bladeraar
toshibake
    Windows 10 Firefox

Bericht door toshibake »

nee, ik heb volledig nieuwe installatie uitgevoerd, eerst helemaal verwijdert, ccleaner tweemaal register laten reinigen, maar, ik weet nu niet of dit een probleem kan geven, ik heb twee laptops met firefox op en die zijn wel met sync functie van firefox geactiveerd, het is wel zo dat ik tweede laptop deze week nog niet gebruikt heb, overigens juist hetzelfde probleem, bij tweede laptop zijn problemen ook begonnen met windows 10 er op te zetten, pdf bestanden worden ook geopend door edge, ik laat ze voorlopig dan maar openen door adobe reader uit frustatie :D van de andere forums heb ik nog niets gehoord, niet zo simpel blijkbaar :roll:
Leono
    Windows 7 Firefox

Bericht door Leono »

Eerder vanavond heb ik op het web gezocht naar "Disable Edge as default Pdf-viewer". Dan vind je een heleboel. Allemaal mensen die af willen van Edge als standaard Pdf-lezer. Ik weet niet of je goed bent in Engels, anders wil ik er nog wel eens naar zoeken als ik even tijd heb. Het lijkt er toch op dat het feit dat Edge zich presenteert als standaard Pdf-lezer er iets mee te maken heeft. Als je Firefox open hebt en je klikt dan op een link die een Pdf moet openen, wat gebeurt er dan precies? Gaat Edge dan open, of misschien de Adobe Reader? Klik eens op een Pdf-link op deze pagina. Als ik klik op een van de links onder de kalender aan de rechterkant opent de Pdf in een tab van Firefox. Maar wat gebeurt er bij jou?
Geduldig bladeraar
toshibake
    Windows 10 Firefox

Bericht door toshibake »

Screen Shot 12-30-15 at 07.29 AM.PNG
Dat opent bij mij ook als pdf in firefox, maar de andere pdf bestanden die op laptop staan nu allemaal in adobe reader, zie screenshot, voorheen dus in edge maar zoals gezegd heb ik dat gisteren verandert, ik ben niet zeker maar ik dacht dat vroeger bij de mogelijkheden om een pdf bestand toe te wijzen aan een programma ook firefox stond, nu zie ik dat niet meer staan
Leono
    Windows 7 Firefox

Bericht door Leono »

Betekent dit dan niet dat de ingebouwde Pdf-lezer van Firefox het gewoon doet? Bij mij werkt dit ook alleen als ik een link aanklik vanaf de ene of andere webstek. Verder heb ik een redelijk groot aantal Pdf's op mijn harde schijf staan, maar die heb ik nooit kunnen (en ook niet willen) openen via Firefox. Die open ik gewoon met Sumatra Pdf (trouwens een zeer aanbevelenswaardig programma, veel beter dan de Adobe Reader).
Geduldig bladeraar
toshibake
    Windows 10 Firefox

Bericht door toshibake »

Goh, nu doe je mij twijfelen, dat ga ik eens verder proberen uit te pluizen, ik denk dat ik bv het uurrooster in scan via printer naar laptop van mijn echtgenote, is dan pdf bestand, dat ik dat vroeger kon openen via Firefox, je kon dat ook zien, via snelkoppeling op bureaublad werd dit weergegeven met firefox embleem, zo had ik nog een aantal pdf's gestockeerd in documenten, het rare is als je bv van edge verandert naar adobe om pdf's te lezen ook de empleempjes zeg maar veranderen in die pdf's om aan te klikken, e van edge of rood embleempje van acrobat reader, zal eens naar een vroegere back up moeten gaan op externe harde schijf, hoe je wel op de hoogte, groetjes
Leono
    Windows 7 Firefox

Bericht door Leono »

Als je een Pdf opent vanaf een pictogram op het bureaublad, maakt het dan nog iets uit met welk programma de Pdf geopend wordt? Ik open vaak Pdf's vanaf een webstek, met name "het radioprogramma van de dag", en dan is het erg handig als je het kunt vastzetten in een tabblad. Dan kun je binnen Firefox gemakkelijk switchen. Als het gaat om een Pdf die staat opgeslagen op de harde schijf ("Aangifte Inkomstenbelasting 2013", of zo) dan zie ik weinig voordelen om dit te bekijken in Firefox. Voor dit soort dingen vind ik Sumatra Pdf perfect geschikt. Een erg interessant onderwerp, deze Pdf's.☺
Geduldig bladeraar
toshibake
    Windows 10 Firefox

Bericht door toshibake »

Tja, ofwel zijn we twee koppigaards :lol: , de reden waarom de moderne browsers een ingebouwde pdf lezer hebben is omdat pdf lezers zoals bv acrobat reader kwetsbaar zijn voor malware, virussen e.d., dit is ook de reden dacht ik waarom Firefox ( en zeker de 64 bit versie) eigenlijk geen plug ins meer heeft, moest daarnet nog aan U denken, jij hebt toch nog windows 7 hé ? Artikel gelezen op automatiseringids.nl dat windows vraagt om over te stappen naar windows 10 omdat ze veiligheid enz in de toekomst niet meer kunnen garanderen als je niet overstapt, nu ja.........ikzelf heb echter geen klagen over windows 10, ben uiteindelijk wel blij dat ik overgestapt ben, op euh, dat detail na, juist ja, zonder gekheid, zal het één van de dagen eens nazien maar ik denk echt dat ik toch alles via ingebouwde lezer van Firefox zelf heb kunnen regelen zenne, met dat logo van firefox in pdf's bedoelde ik dat het vroeger wel volgens mij althans via firefox moet gekund hebben,
ook nog hartelijk dank voor uw hulp
Gesloten