Daarom heb ik net ook maar weer eens Waterfox geïnstalleerd.Tante Til schreef:Kuch,...... ehm....... nou,....... na veel gedoens om het waterfox in Nederlands te krijgen, blijkt dus uiteindelijk dat dat stomme ding er nog steeds zit.
Snotverdorie....... Alle moeite wat dat betreft voor niks.
Moet er eigenlijk stiekem wel vreselijk om lachen, maar blij ben ik er niet mee.
Toen ik die na installatie opstartte zag ik dat die mijn gebruikelijke Firefox-profiel gebruikte. Op zich begrijpelijk, aangezien Waterfox ook een soort Firefox is. Maar toch was dat niet de bedoeling. Overigens denk ik dat hetzelfde bij jou is gebeurd en dat je daaruit concludeert dat er met Waterfox niet is veranderd op jouw computer.
Dus heb ik eerst via de Profielbeheerder (ProfileManager) maar een apart profiel aangemaakt voor Waterfox. Daarna heb ik Waterfox met dat profiel opgestart. Toen zag ik niet direct sporen van Pocket.
Als ik bij about:config ga spieken dan blijkt Waterfox de standaardwaarde van browser.pocket.enabled op false (dus uitgeschakeld) te hebben staan. Dat is al een heel wat meer conservatieve optie dan wat Firefox hanteert.
Maar goed, bij Firefox is het dan ook bewust ingebouwd, dus dan willen zij ook graag dat daar gebruik van wordt gemaakt. Dat begrijp ik best. Waterfox heeft daar een stuk minder belang bij, dus kunnen zij dit ook standaard uitschakelen, en aan degenen die daar wel belang bij hebben aangeven hoe het is in te schakelen.
Ik raad je dan ook aan om eens Waterfox op te starten met de optie -P
Zie dit artikel voor instructies over hoe je in Firefox (en dus ook in Waterfox als je firefox.exe verandert in waterfox.exe) de profielbeheerder kunt starten en een nieuw profiel kunt aanmaken.
Als je dan Waterfox met dat nieuwe profiel opstart dan ben ik benieuwd of je daarmee ook de integratie met Pocket hebt weggewerkt. Vervolgens kun je uiteraard weer Waterfox geheel naar jouw hand zetten, net als je dat met Firefox gewend was. Waterfox is dus eigenlijk Firefox, maar dan in een wat ander jasje (en met de nodige optimalisaties).