mozilla-europe.org l10n feedback
-
- Contacteer:
Ik wil graag nog een review voor:
http://annevankesteren.nl/projects/mozi ... ndex-.html
http://annevankesteren.nl/projects/mozi ... /main.lang
Ik moet nog wat werk verrichten aan:
http://annevankesteren.nl/projects/mozi ... mbers.lang
(Deze is het minst belangrijk, maar het zou fijn zijn als deze af komt. Het probleem is alleen dat de context meestal onduidelijk is en dat niet al het Engels correct is...)
http://annevankesteren.nl/projects/mozi ... /main.lang
Ik moet nog wat werk verrichten aan:
http://annevankesteren.nl/projects/mozi ... mbers.lang
(Deze is het minst belangrijk, maar het zou fijn zijn als deze af komt. Het probleem is alleen dat de context meestal onduidelijk is en dat niet al het Engels correct is...)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
- moZes
- Contacteer:
PerspaginaAnne members.lang schreef:Pers pagina
wijzig de taalAnne members.lang schreef:verander de taal
d-m-J of J-m-d ..... Is waarschijnlijk afhankelijk van de server of gebruikerAnne members.lang schreef:d-m-Y
Jouw zoekopdracht voor %1$s gaf %2$s %3$s resultaten.Anne members.lang schreef:Jouw zoekopdracht voor %1$s gaf %2$s %3$s.
Het opgegeven e-mail adres is niet geldig. Gebruik alstublieft een geldig adres.Anne members.lang schreef:Het gegeven e-mail adres is niet geldig. Gebruikt alstublieft een geldig adres.
We zullen u op de hoogte stellen, zodra de online lidmaatschap inschrijvingsprodecure beschikbaar is.Anne members.lang schreef:We zullen uw berichten zodra de online lidmaatschap inschrijvings prodecure verkrijgbaar is.
Persbericht:Anne members.lang schreef:Pers bericht:
-
- Contacteer:
Alleen deze heb ik niet verandert, dit is de output op dit moment:moZes schreef:Jouw zoekopdracht voor %1$s gaf %2$s %3$s resultaten.
En Y is goed, want het is een PHP date variabele en ik denk niet dat we daar J willen hebben, wel?Jouw zoekopdracht voor mozilla gaf 25 pagina's.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
-
- Contacteer:
We zijn druk bezig, WIP is hier te volgen: http://contributor:T-rex@stage.mozilla.eu.org/nl/ (maak je geen zorgen, dat wachtwoord stond publiekelijk op de Wiki)
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Anne schreef:We zijn druk bezig, WIP is hier te volgen: http://contributor:T-rex@stage.mozilla.eu.org/nl/ (maak je geen zorgen, dat wachtwoord stond publiekelijk op de Wiki)
Het eerste gedeelte bevat zowel "u" als "je" (in het Engels is dat eenvoudig: you).hoewel we willen voorstellen dat u onze inspanningen steunt door te doneren aan het Mozilla project. Je kunt ook...
Is het haalbaar om hier Mozilla Europa van te maken ?Mozilla Europe
Zou je "non-profit organisatie" met stichting kunnen vertalen ?Mozilla Europe is een non-profit organisatie die Mozilla producten promoot, ontwikkelt en helpt ze te verspreiden binnen Europa. Om dit te bereiken, verlenen we diensten en ondersteuning aan grote bedrijven en administraties en bevorderen we lokale gemeenschappen.
Administraties ? Waarom alleen de administratie van Mozilla-software voorzien wanneer je het hele bedrijf ook om kunt krijgen ? Ik denk dan dat instelling hier beter past.
leidende ? Voorlopig is IE nog altijd leidend. Maar je zou het met vooraanstaand kunnen vertalen.De leidende open source internet suite bevat: browser, e-mailclient, adresboek, chat en een HTML-editor. Verkrijgbaar voor:
Het woord chat staat daar ook wat vreemd: maak je er chat-programma van dan is het duidelijker.
Ik neem aan dat het straks de bedoeling is dat men aldaar ook de NL-versies van de software kan downloaden ? Nu staat er nog over [en].
Product previews moet nog vertaald worden ?
Ik vind Firefox eerder perfect voor iedereen die de buik goed vol heeft van Internet Explorer. Niet iedereen hoeft te 'living on the edge', maar iedereen kan wel een goede browser gebruiken. En dat is Firefox toevallig.Perfect voor diegene die wil leven op het scherp van de snede!
Junks hebben ze toch alleen in de grote stad ? Ongewenste emailberichten staat hier waarschijnlijk iets netter.krachtige en vernieuwde junk controle.
In muggenzift-modus:
OSX staat op andere plaatsen met een spatie ertussen.Mac OSX
klinkt alsof dit product zelfstandig op zoek gaat naar bugs. Microsoft zal hoogst geinteresseerd zijn. Ik denk dat duidelijker moet worden dat je hiermee gewenste wijzigingen in software kunt registreren en de voortgang ervan kunt volgen. Daarnaast heeft bugs misschien ook een wat negatieve lading, maar aan de andere kant heet het product nu eenmaal Bugzilla en wordt zo het kevertje ook wel weer verklaard.Grootschalige bug-controle software
Helaas is dit in het Engels. Als je mensen echt iets wilt bieden, dan verwijs je naar OpenMagazine.nl.Schrijf je in voor de Mozilla Links Newsletter en ontvang in je postvak het laatste nieuws over het Mozilla project elke week. (Engels)
MozBrowser heeft in den beginne ook de Nederlandse vertaling van de MozillaLinks-nieuwsbrief verzorgd. Alleen begon de inhoud ons steeds meer tegen te staan (te technisch, te diepgravend en daardoor volgens ons te weinig geschikt voor een groter publiek). Sindsdien houden we deze nieuwsbrief natuurlijk nog wel in de gaten, maar we hebben het niveau helaas nog niet zien verbeteren. Onlangs werd zelfs in deze nieuwsbrief opgeroepen om verbetersuggesties in te sturen. Daarmee geven de makers volgens mij zelf al aan dat ze zelf niet echt weten hoe ze de inhoud meer geschikt kunnen krijgen. Ze sloven zich iedere keer weer uit om het meeste uit de Mozilla-software te halen en toch vinden ze daarmee waarschijnlijk geen aansluiting bij het gewenste grote publiek.
Overigens hebben we indertijd duidelijk onze bezwaren tegen de inhoud aangegeven en gezegd dat we een eigen weg zouden gaan bewandelen. Daaruit is OpenMagazine voortgekomen. Die heeft inmiddels een 600 trouwe abonnees en dat aantal groeit iedere keer verder.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Contacteer:
Het is de naam van de organisatie.nirwana schreef:Is het haalbaar om hier Mozilla Europa van te maken?
Waarom?nirwana schreef:Zou je "non-profit organisatie" met stichting kunnen vertalen?
Foute vertaling, is nu verbeterd.nirwana schreef:Administraties?
Sinds wanneer is IE open source?nirwana schreef:Voorlopig is IE nog altijd leidend.
Ik probeer Martijn Ras al een eeuwigheid te bereiken. Het zou er op neer kunnen komen dat iemand anders dit van hem over gaat nemen. Bij sommige zou trouwens geen [en] moeten staan.nirwana schreef:Ik neem aan dat het straks de bedoeling is dat men aldaar ook de NL-versies van de software kan downloaden ? Nu staat er nog over [en].
Suggesties?nirwana schreef:Product previews moet nog vertaald worden?
En je suggestie is?nirwana"Niet iedereen hoeft te 'living on the edge', maar iedereen kan wel een goede browser gebruiken. En dat is Firefox toevallig.[/quote]Ik moest het "letterlijk" vertalen maar ik ben het verder wel met je eens. Ik hoop dit te veranderen zodra we een goede NL 0.10 hebben of 1.0.[quote="nirwana schreef:klinkt alsof dit product zelfstandig op zoek gaat naar bugs. Microsoft zal hoogst geinteresseerd zijn. Ik denk dat duidelijker moet worden dat je hiermee gewenste wijzigingen in software kunt registreren en de voortgang ervan kunt volgen. Daarnaast heeft bugs misschien ook een wat negatieve lading, maar aan de andere kant heet het product nu eenmaal Bugzilla en wordt zo het kevertje ook wel weer verklaard.
Dit gaat over Mozilla, niet open source.nirwana schreef:Helaas is dit in het Engels. Als je mensen echt iets wilt bieden, dan verwijs je naar OpenMagazine.nl.
Als de inhoud niet correct is moet daar wat aan gedaan worden natuurlijk, en misschien moeten we uiteindelijk met een Mozilla Europe nieuws brief komen oid, maar door verwijzen naar iets waar het niet alleen over Mozilla gaat zie ik niet als een optie op dit moment.
Zou je ook een licht kunnen laten schijnen over de andere pagina's die ook al vertaald zijn?
- ByteWarrior
- Contacteer:
Mee eens. Ik zou het op 'Mozilla Europe' houden. Mozilla Europa klinkt ook niet echt goed (zeg dat eens luidop!).Anne schreef:Het is de naam van de organisatie.nirwana schreef:Is het haalbaar om hier Mozilla Europa van te maken?
Ik zou 'non-profit organisatie' behouden. Dat is een juiste vertaling van wat het eigenlijk is. En als Belg kom ik hier nog eens verkondigen dat 'stichting' in Vlaanderen eigenlijk niet gebruikt wordt in die context.Anne schreef:Waarom?nirwana schreef:Zou je "non-profit organisatie" met stichting kunnen vertalen?
- Gert-Paul
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Gert-Paul, ik ben er vanochtend mee begonnen. Dus opzich is het nog niet zo gek dat we nog niet alles hebben (het is ook nog niet publiekelijk, plaatjes zijn nog niet geregeld, etc.) Een deel van de website heb ik vertaald, met een deel zijn andere mensen bezig, maar als je wilt helpen, graag. mail@annevankesteren.nl
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
- ByteWarrior
- Contacteer:
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Toch vind ik het een leuke Vlaamsche uitdrukkingByteWarrior schreef:Ja, maar daar zijn Nederlanders natuurlijk weer niets mee. En ik de bedrijfswereld is 'non-profit' een veelgebruikte en ingeburgerde term (hier toch). Ik zie er dus geen graten in om die term te gebruiken...FFuser schreef:vereniging zonder winstoogmerk (VZW)
Maar met non-profit kan ik best leven, hoor.