Ik heb een desktopcomputer (DELL Dimension 500) en een laptop (Acer Aspire 5749) op beiden heb ik Thunderbird geïnstalleerd.
Op beide computers draait Linux Mint 12 (Lisa).
Nu heb ik op de laptop Thunderbird 11.0 update geïnstalleerd middels een PPA. Op de desktop is het via een Linux Mint update gegaan.
De update op de desktop is nu perfect in het Nederlands, maar de laptop laat steken vallen. Op de laptop is met name de agenda en het taken deel niet vertaald. Op beide pc's is hetzelfde taalmodule "langpack-nl@thunderbird.mozilla.org.xpi" geïnstalleerd met de datum 10-3-2012. De versie van 13-3-2012 was niet te installeren.
Wat kan er mis gegaan zijn op de laptop?
[OPGELOST] Thunderbird taalverschillen onder Linux
-
[OPGELOST] Thunderbird taalverschillen onder Linux
Laatst gewijzigd door JohanW54 op 29 maart 2012, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- adri
- Moderator
Re: Thunderbird taalverschillen onder Linux
Ik heb zelf geen ervaring met Mint, maar ik vermoed dat het komt omdat je op je laptop niet de officiële update binnengehaald hebt.
Je kunt echter ook de gewone TB-build voor Linux nemen, uitpakken in je /home/ en op het bureaublad een verwijzing maken naar het uitvoerbare bestand (= thunderbird). Het commando is dan ~/thunderbird/thunderbird.
Je kunt echter ook de gewone TB-build voor Linux nemen, uitpakken in je /home/ en op het bureaublad een verwijzing maken naar het uitvoerbare bestand (= thunderbird). Het commando is dan ~/thunderbird/thunderbird.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Het lijkt alsof de installatie op de laptop de taalmodule van Lightning mist, want je geeft aan dat het vooral in agenda + taken onvertaald lijkt.JohanW54 schreef:Op de laptop is met name de agenda en het taken deel niet vertaald. Op beide pc's is hetzelfde taalmodule "langpack-nl@thunderbird.mozilla.org.xpi" geïnstalleerd met de datum 10-3-2012. De versie van 13-3-2012 was niet te installeren.
Ik zit dan haast aan zoiets te denken: http://community.linuxmint.com/software ... -locale-nl
Al weet ik niet of dat ook voor een recentere versie van Linux Mint beschikbaar is.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- adri
- Moderator
Het Mozilla taalpakket voor Lightning (voor TB 11) is in orde.
Als je taalpakket voor TB in orde is, dan zou dat voor Lightning ook goed moeten zijn (hier wel tenminste).
Het probleem zit 'm volgens mij toch bij die PPA.
Als je taalpakket voor TB in orde is, dan zou dat voor Lightning ook goed moeten zijn (hier wel tenminste).
Het probleem zit 'm volgens mij toch bij die PPA.
-
Het probleem is opgelost. Ik heb Lightning als add-on nogmaals gedownload en geïnstalleerd. Nu werkt het als een echt Nederlands zonnetje.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Zo heel zonnig was het vandaag niet in Nederland, hoor.JohanW54 schreef:Nu werkt het als een echt Nederlands zonnetje.
Maar goed te lezen dat het probleem is opgelost. Daarom sluit ik dit onderwerp.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn